نشست شورای گفت‌وگوی لرستان: در جوار شهرک‌های صنعتی لرستان، نیروگاه‌های خورشیدی ایجاد شود

رویه‌های قطع برق و کاهش تولید و خسارات مالی ناشی از آن معترض بودند و خواستار تغییر این روند قطعی برق در صنایع استان شدند.

شاهد افزایش خروج کارشناسان متخصص از کشوریم

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی ایران گفت: شاهد افزایش خروج کارشناسان متخصص از کشور هستیم.

فرشید شکرخدایی امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان درباره چالش‌ها و راهکارهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای خانوادگی، بیان کرد: از جمله این چالش‌ها می‌توان نبود شفافیت در درآمد، نبود ساختار و ضعف در نظام‌های کنترلی در این نوع کسب‌وکار اشاره کرد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های ناشی از تورم مزمن سبب شده است، بیشتر این مدیران در کسب‌وکار خانوادگی خسته باشند و تمایلی به توسعه نداشته باشند.

او با بیان اینکه سن بیشتر پایه‌گذاران برندهای معتبر ایران بین ۷۰ تا ۸۰ سال است، گفت: بیشتر افراد نسل بعدی در کشور نیستند، نسل‌های بعدی وابستگی عاطفی کمتری به بنگاه ایجادشده دارند و بعد از اعمال قانون ارث، بنگاه با چالش هویت مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد: نابودی هر برند معتبر ملی به‌مثابه تشویق به سرمایه‌گذاری نکردن در ایران است و هیچ طرح و برنامه توافق ‌شده‌ای برای بعد از درگذشت پایه‌گذار وجود ندارد و محیط کسب‌وکار ایران برای زندگی کاری نسل‌های آینده جذاب نیست و شاهد افزایش شتاب خروج کارشناسان متخصص از کشوریم.