دوران پسا تحریم برای همه ما آغاز گشته است. از ویژگی های این دوران توسعه ارتباطات تجاری بین المللی حرفه ای بین فعالان اقتصادی است. مهمترین اصل ارتباط تجاری اعتماد بین طرفین است که در حالت سنتی با معرفی کسب و کار و تبادل کارت ویزیت و در برخی موارد مشاهده سایت و کاتولوگ طرفین انجام شده و در موارد بسیار محدودی به عقد تفاهم نامه و یا قرارداد منتهی می شود. اصلاح این فرآیند سنتی محتاج پیش نیازهایی است که مهترین آن تبادل اطلاعات صحه گذاری شده قبل از دیدار حضوری است. این فرآیند که قبل از سفرهای تجاری انجام می شود با اعلام نیاز و یافتن شرکای تجاری مناسب ادامه پیدا کرده و در نهایت به جلسه ای ختم می شود که قبل از برگزاری، تمام درخواست های طرفین به صورت مکتوب دریافت شده و همه طرفین آماده تصمیم گیری هستند.
اکنون هیأت های تجاری عالی رتبه خارجی خواهان همکاری بیشتر با ایران هستند که این همکاری ها به زودی انجام می گیرد. اما فارغ از بحث عبور از تحریم ها و توافق صورت گرفته، موضوع مورد توجه چشمانداز روابط خارجی و تسهیل روابط تجاری بین المللی است به گونه ای که بیشترین منفعت از این تعاملات به بهره ورترین نحو ممکن حاصل گردد. روابط خارجی پرتنش از مسیر کاهش اطمینان و امنیت اقتصادی، اثرات منفی بر عملکرد اقتصاد ایران در دهه گذشته داشته است. از این منظر توافق صورت گرفته به تنهایی چشم انداز روشنی را برای ارتقای روابط خارجی ترسیم میکند که نتیجه عینی آن افزایش اطمینان و امنیت اقتصادی است. وجود اطمینان و امنیت در اقتصاد پیام مناسبی برای سرمایهگذاران خارجی برای سرمایهگذاری در اقتصاد ملی فراهم می آورد؛ چراکه سرمایه گذاران از عدم قطعیت و ناامنی اجتناب می کنند و مشتاق آرامش و ثبات هستند. در سطح بین المللی برای تامین امنیت سرمایه و سرمایهگذار از ابزار رتبه بندی فعالان اقتصادی به عنوان یک ابزار حرفه ای استفاده می گردد. شناسنامه دار نمودن رفتارهای اقتصادی راه حل شایسته ای برای شناسایی فعالان حرفه ای با عملکرد مناسب از فعالان غیر حرفه ای با عملکرد غیر شفاف خواهد بود و خروجی ملموس این موضوع درک عمیق اشخاص از طرف تجاری روبرو در برقراری ارتباط تجاری برد-برد و توسعه روابط با شخص مناسب در زمان مناسب می باشد و باعث ایجاد امنیت و آرامش سرمایه گذاری و تسهیل روابط تجاری خواهد شد.
جایگاه رتبه بندی ریسک کسب و کار و یا رتبه بندی رقابت پذیری شرکت ها در تولید اطلاعات لازم برای ارتباطات تجاری اثربخش بسیار مهم و حیاتی است و موجب کوتاه شدن زمان تصمیم گیری و مدیریت ریسک سرمایه گذاری و یا شراکت می گردد. این اطلاعات مهم باید در کشور تولید شده و براحتی در دسترس فعالان اقتصادی بین المللی قرار گیرد. فعالیتی که مجموعه “رتبه” در دستور کار قرار داده و با تولید یک اپلیکیشن موبایل و سایت مرتبط به آن به زبان انگلیسی و قرار دادن اطلاعات تجاری و ارتباطی و وضعیت رقابت پذیری بیش از ۱۰۰۰ شرکت گام بلندی در این راه برداشته است. ارایه این اطلاعات به همه طرفین تجاری امکان درک درست از کسب و کارهای موجود در کشور و تسهیل ارتباطات تجاری را داده و موجب افزایش اثربخشی سفرهای هیات های خارجی به کشور و یا هیات های ایرانی عازم به خارج از کشور خواهد شد.
بهترین شرکت های کشور با توجه به رتبه بندی جامع انجام شده شناسنامه دار می گردند و اطلاعات آن ها به صورت سالیانه بروز آوری می گردد و این موضوع موجب ایجاد اطمینان برای تمامی ذینفعان می گردد. امیدواریم این خدمت موجب بهبود فضای ارتباطات تجاری در کشور گشته و ریسک خطاهای ما را در جذب سرمایه گذار ها کاهش دهد
از همه فعالان اقتصادی دعوت می شود با رتبه بندی کسب و کار خویش و ارایه اطلاعات صحه گذاری شده در این اپلیکیشن امکان معرفی بین المللی خویش را مهیا سازند